انجمن دانشجویان حقوق بین الملل، پنجاه و هشتمین دوره از مسابقات شبیه سازی حقوق بین الملل یادواره فیلیپ جساپ را برگزار می کند. ثبت نام این دوره از مسابقات از ۰۳ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۳ آبان ۱۳۹۵) آغاز و تا ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۸ آبان ۱۳۹۵) به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.

همانگونه که از نام این مسابقات مشخص است، تیم های شرکت کننده که متشکل از دانشجویان حقوق هستند باید به عنوان وکلای دعاوی در برابر یکدیگر قرار بگیرند و در چارچوب مقررات و آیین دادرسی دیوان بین المللی دادگستری به دفاع از موکلین خود در قضایای مطروحه که در بستر حقوق بین الملل عمومی به وقوع می پیوندند، بپردازند.

مسابقات شبیه سازی حقوق بین الملل یادواره فیلیپ جساپ یکی از بزرگترین مسابقات شبیه سازی دانشجویی است که بیش از ۵۵۰ مدرسه حقوق از ۸۷ کشور در آن شرکت می کنند. شایان ذکر است در چهار سال گذشته تیم هایی از دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، دانشکده روابط بین الملل و دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقات شرکت کرده اند.

در سال های گذشته، تیم هایی از ایران موفق شدند در مسابقات شبیه سازی دیوان بین المللی کیفری یادواره هانری دونان و المپیاد جهانی داوری تجاری بین المللی، دستاوردهای ارزشمندی را به ارمغان بیاورند که امید است این موفقیت ها در مسابقات شبیه سازی حقوق بین الملل یادواره فیلیپ جساپ نیز تکرار شود.

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام در مسابقات شبیه سازی حقوق بین الملل یادواره فیلیپ جساپ (۲۰۱۷-۲۰۱۶) فایل پی دی اف توضیحات را از اینجـــــا دریافت کنید.

 

اشتراک گذاری:
نشست علمی «شیوه های جایگزین حل و فصل اختلافات در دعاوی مالکیت فکری» _ خرداد ۱۴۰۳همایش «سازمان ملل متحد در تکاپوی مقابله با تغییرات اقلیمی» _ اردیبهشت ۱۴۰۳نشست علمی «معرفی و نقد کتاب اسلام و مبانی حقوق بشر» _ اردیبهشت ۱۴۰۳
verification