نام فیلم: وکیل لینکلن

شعار فیلم: این وکیل هرگز قضاوت نمی شود

سال تولید: ۲۰۱۱

محصول: امریکا

کارگردان: بِرَد فورمن

بازیگران: متیو مک کانهی، ماریسا تومی، رایان فیلیپ و ...

مدت زمان: ۰۱ ساعت و ۵۸ دقیقه

درجه بندی سنی: بزرگسالان

امتیاز در سایت IMDB: ۷.۳ از ۱۰

ارزش تماشای فیلم برای حقوقی ها: بسیار زیاد / زیاد / معمولی / کم / بسیار کم

 

 

معرفی فیلم

فیلم «وکیل لینکلن» (The Lincoln Lawyer) در سال ۲۰۱۱ و بر اساس رمانی به همین نام به قلم مایکل کانلی ساخته شده است. این فیلم توسط برد فورمن کارگردانی شده و بازیگرانی چون متیو مک کانهی، ماریسا تومی، رایان فیلیپ، جاش لوکاس و جان لگویزامو در آن حضور دارند. این فیلم از سوی منتقدان و مخاطبان به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و نمرات بالایی را از سایت های معتبر فیلم دریافت کرد.

 

داستان (خطر لو رفتن داستان)

داستان فیلم «وکیل لینکلن» به زندگی وکیل جنایی مستعدی به نام مایک هالر با بازی متیو مک کانهی می پردازد که با اتومیبل لینکلن خود، که در حکم دفتر کارش نیز هست، در سطح شهر می چرخد و وکالت آدم هایی که از عهدۀ حق الوکاله وی بر می آیند را قبول می کند. هالر اکثراً پرونده های ساده و بدون دردسر را می پذیرد و از این راه پول خوبی هم به دست می آورد، اما در آخرین پرونده ای که در آن وکالت یک میلیونر را بر عهده می گیرد، متوجه می شود که مطابق با انتظاراتش یک پرونده ساده را قبول نکرده و وارد بازی خطرناک و پیچیده ای شده که خودش، خانواده اش و موکلش در معرض تهدید و خطر قرار گرفته اند. وی که در ابتدا، این پرونده را همچون سایر پرونده هایش می پندارد، با پذیرش وکالت آن به این واقعیت می رسد که در یک مخمصه گیر افتاده است و تمام تلاشش را برای خارج شدن از آن به کار می گیرد.

 

پیام حقوقی فیلم

فیلم «وکیل لینکلن» به خوبی نشان می دهد که چگونه یک وکیل مدافع باید با حفظ اصول اخلاق حرفه ای، به دفاع از حقوق موکل خود بپردازد و در عین حال از خودش و خانواده اش حفاظت کند. به علاوه، فیلم به تعارضات و چالش های حرفۀ وکالت پرداخته و نقش تأثیرگذار آن را در جامعه برجسته می نماید. فیلم همچنین به مسائلی مانند عدالت، حکومت قانون، رابطه وکیل و موکل و قاضی، تحقیر شدن قانون در برابر قدرت ثروتمندان، تأثیر رسانه ها بر آرای عمومی و نحوۀ تصمیم گیری هیئت منصفه در پرونده های جنایی اشاراتی دارد.

 

ارزش دیدن فیلم برای حقوقی ها

بدون شک فیلم وکیل لینکلن ازجمله فیلم های موفقی است که توانسته زندگی خانوادگی و حرفه ای یک وکیل را به تصویر بکشد و چالش ها و سختی های پیش روی وکلا را نمایش دهد. به همین دلیل این فیلم ارزش بسیار زیادی برای تماشا دارد.

 

 

اشتراک گذاری:
حقوق و ادبیات: معرفی کتاب «۱۹۸۴» (۱۹۴۹)حقوق و ادبیات: معرفی کتاب «وداع با اسلحه» (۱۹۲۹)حقوق و سینما: معرفی فیلم «آرژانتین، ۱۹۸۵» (۲۰۲۲)
verification